بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت
سرخط خبرها

ماندگاری سنگال و مانه با قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا

  • کد خبر: ۹۸۵۱۷
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ماندگاری سنگال و مانه با قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا
جام‌ملت‌های آفریقا با معرفی قهرمانی جدید به پایان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سی‌وسومین دوره مسابقات جام‌ملت‌های آفریقا با معرفی قهرمانی جدید به پایان رسید. شامگاه دوشنبه تیم‌ملی سنگال در جریان ضربات پنالتی موفق شد تیم مصر، پرافتخارترین تیم آفریقا، را شکست دهد تا اولین‌بار به این عنوان دست یابد. سنگال با پنج امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه دوم راهی دور حذفی شد. این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی ۲ بر ۰ از سد کیپ‌ورد گذشت و سپس با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل گینه‌استوایی راهی نیمه‌نهایی شد. سنگال در مرحله نیمه‌نهایی ۳ بر ۱ بورکینافاسوی شگفتی‌ساز را شکست داد تا حریف مصر در دیدار پایانی شود.

در طرف مقابل مصر در گروه چهارم با شش امتیاز و به‌عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شد. این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی بعد از تساوی بدون گل مقابل ساحل عاج، در ضربات پنالتی ۵ بر ۴ پیروز شد. شاگردان کی‌روش در مرحله یک‌چهارم نهایی بعد از تساوی یک‌یک مقابل مراکش، با گل دقیقه ۱۰۰ ترزگه در وقت‌های اضافه پیروز شدند و در مرحله نیمه‌نهایی هم بعد از تساوی بدون گل مقابل کامرون، در ضربات پنالتی ۳ بر ۱ پیروز و راهی فینال شدند.

شلیک آخر را بازیکنی زد که باید اخراج می‌شد

ضربه پنالتی منجر به قهرمانی سنگال را سادیو مانه، مهاجم لیورپولی این تیم، به‌ثمر رساند. او که یک‌بار در دقیقه ۷ بازی در گل‌کردن پنالتی‌اش ناکام بود و مغلوب محمد ابوجبل یا همان ساباسکی شد، با قدرت تمام آخرین پنالتی سنگال را گل کرد تا تیمش قهرمان آفریقا شود.

مرور دوباره بازی، اما نشان می‌دهد سادیو مانه باید قبل از کشیدن کار به پنالتی‌ها کارت قرمز می‌گرفت که این شاید سرنوشت بازی را عوض می‌کرد. این ستاره بیست‌ونه‌ساله درست در ابتدای محوطه جریمه و هنگام رویارویی با محمد عبدالمونعم، مدافع میانی مصر، خودش را به زمین پرتاب کرد تا تیمش را صاحب یک ضربه پنالتی کند. اما تکرار تصاویر نشان می‌داد که با وجود درخواست مانه برای اعلام پنالتی، هیچ تماسی بین دو بازیکن وجود نداشته و مهاجم باتجربه سنگال به‌وضوح درپی فریب داور بوده است.

سادیو مانه در اواخر نیمه دوم به‌دلیل خطا روی عمام عاشور کارت زرد دریافت کرد و مسلما باید بابت این دایو عجیب کارت زرد دوم را نیز می‌گرفت. مانه در عکس‌هایی که از خودش در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است، درحالی دیده شد که مدال قهرمانی دور گردنش است و در اتاقش به‌روال چیزی که در سال‌های گذشته مد شده، با جام قهرمانی در تختخوابش عکس گرفته است.

معرفی برترین‌های جام

سادیو مانه، وینسنت ابوباکار و ادوارد مندی به‌عنوان برترین‌های AFCON۲۰۲۱ در هر شاخه معرفی شدند. ادوارد مندی با وجود فقط پنج بازی در این مسابقات عنوان بهترین گلر جام را به‌دست آورد. دروازه‌بان موفق باشگاه چلسی در این پنج دیدار، سه کلین‌شیت ثبت کرد و فقط دو بار دروازه‌اش را بازشده دید. او همچنین با مهار پنالتی مهند لاشین در فینال، اثر بزرگی در قهرمانی کشورش داشت. برنده کفش طلای مسابقات هم وینسنت ابوباکار از کامرون شد.

مهاجم باتجربه تیم میزبان نتوانست کشورش را به فینال و قهرمانی برساند، اما با ثبت هشت گل در هفت مسابقه بااقتدار عنوان آقای گلی و کفش طلا را به‌دست آورد. بهترین بازیکن جام هم آن‌گونه که گفتیم، سادیو مانه شد. مانه با وجود ازدست‌دادن پنالتی تیمش در جریان بازی، در ضربات پنالتی توپ آخر را به گل قهرمانی تبدیل کرد. او همچنین در شش مسابقه پیش از فینال، آمار سه گل و دو پاس گل را ثبت کرده بود تا نقشی مهم در صعود سنگال به این مرحله داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->